پسته کوهی مرغوب به نرخ روز

پسته کوهی مرغوب در نقاط مختلف  ایران تولید میشود پسته کوهی در آب و هوای نیمه خشک سرد و سرد مدیترانه ای وجود ارد قیمت روز پسته فندقی رفسنجان باید گفت که این محصول بنا بر دلایلی از قیمت متفاوتی بر خوردار است .که می توان به دلایلی چون میزان تقاضا خریدار یا مشتری در بازار برای آن ،هزینه ای که با فرآوری صرف آن می شود ،کیفیت و مرغوبیت محصول و…اشاره نمود برای خرید پسته کوهی در اواخر تابستان از قیمت مناسب تری برخوردار است

پسته کوهی مرغوب به نرخ روز

نکاتی درباره پسته کوهی مرغوب

نکاتی درباره پسته کوهی مرغوب پسته کوهی یک گیاه فوق العاده خوشمزه می باشد که در کنار استفاده خوراکی به عنوان دارو از آن استفاده می شود. این گیاه به دو نوع خام و رسیده و خشک مورد مصرف قرار می گیرد. نوع خام آن ترش می باشد و در هنگام خوردن نیاز به شکستن آن نیست. اما در رسیده شده این گیاه پوسته آن بسیار سفت شده و برای مصرف نیاز به شکستن دارد.

در ایران درختان بنه گونه گیاهی در استان کردستان، کرمانشاه، خوزستان، کرمان، فارس، لرستان،کهگیلویه و بویر احمد و سیستان بلوچستان رشد می کند و مرغوب ترین درخت بنه کوهی در کرمانشاه رشد می کند.

پسته کوهی به دلیل داشتن خواص بی شمار که دارد امروزه متقاضیان زیادی در بازار دارد که به عنوان یکی از خواص این ماده می توان به درمان کم خونی اشاره کرد.

 

ویژگی های پسته کوهی مرغوب

ویژگی های پسته کوهی مرغوب درباره پسته کوهی باید گفت بنه یا همان پسته کله قوچی خندان دارای خواص بی شماری می باشد.از جمله معالجه کم خونی، برای کسانی که دچار کم خونی هستند. می توانند از این میوه در پختن غذا مصرف نمایند.به طور مثال جهت از بین بردن کم خونی از بنه در غذاهای محلی مثل کشک به جای گردو از بنه مصرف می گردد.از دیگر خواص استفاده پسته کوهی درمان سر درد می باشد. استفاده از میوه بنه جهت تقویت نیروی جنسی موثر می باشد.

پسته کوهی برای استخوان پوکی و نرمی استخوان بسیار مفید می باشد. همچنین افرادی که کمردرد، درد پشت، درد قوانج دارند اثر معجزه آسایی دارد. و از آنجایی که بنه کوهی سرشار ویتامین A و B و E است برای شب کوری و کم سو بودن چشم مفید می باشد. برای تقویت اعصاب موثر می باشد. برای ترک لب موثر می باشد و روغن بنه برای درمان آکنه لک صورت بسیار موثر می باشد باعث چاقی صورت می شود. بنه برای شبکوری بسیار مفید می باشد.

 

عوامل موثر بر قیمت پسته کوهی مرغوب

عوامل موثر بر قیمت پسته کوهی مرغوب خرید از طریق اینترنتی از فروشگاه های اینترنتی به دلیل حذف واسطه بسیار ارزان قیمت خواهد بود برای خریدار سود آور خواهد بود.فصل ها در قیمت پسته کوهی مرغوب برای تهیه فله ای مغز پسته، می توان به فروشگاه های مختلفی مراجعه کرد که عبارتند از: سوپر مارکت ها ، خشکبار فروشی ها ، فروشگاه های زنجیره ای ، فروشگاه های اینترنتی. این ها عرضه کننده مغز پسته فله ای در کنار بسته بندی شده آن هستند. این نوع از محصول را می توان به هر وزنی که خواسته باشیم، تهیه کنیم و از آن انواع شیرینی جات را بپزیم. مغز پسته فله ای ارزان تر از بسته بندی شده هم می باشد که دلیل اصلی آن، عدم هزینه کردن بسته بندی است. این کار برای کارخانه ها هزینه بردار می باشد.

باید توجه داشت که تحریم های اقتصادی و قیمت دلار بر قیمت پسته کوهی اثر می گذارد. باید به این نکته توجه کنید به دلیل اینکه دومین صادرارت مهم در ایران بعد از نفت پسته می باشد و به خاطر همین قیمت پسته در حال نوسان می باشد .قیمت پسته کوهی بر اساس کیفیت و در انواع مختلف آن پسته کوهی با پوست و خام، مغزه پسته، و پودر پسته متفاوت می باشد. پسته کوهی خام با پوسته بسیار ارزان تر از مغزه پسته می باشد .عوامل دیگری در قیمت پسته کوهی اثر می گذارد درشتی ریز بودن، تازگی، بدون کپک بودن و….می باشد

1

  1. سلام وقت بخیر ما کارگاه تولید بستنی سنتی داریم و پسته هاتون استفاده کردیم و خداروشکر راضی بودیم خدا یارو همراهتون انشالله به‌زودی دوباره ثت سفارش کنیم

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما