مرکز فروش کلخنگ رسیده اعلا

کلخنگ درختی از خانواده پسته است که منفعت های فراوانی برای ما دارد و به خصوص کلخنگ رسیده اعلا که منافع بیشتری در آن مستتر می باشد . کلخنگ رسیده اعلا برای خوشبو و معطر کردن دوغ، روغن حیوانی و درست کردن ترشی های لذیذ استفاده می شود .

 واژه کلخنگ به طور کلی در کتاب های پزشکی قدیم حبه الخضرا نام دارد که میوه ای کوچک به اندازه دانه های گندم دارد و سبز رنگ است و در کوه ها و شیار سنگ ها رشد می کند .

کلخنگ رسیده اعلا مزه ای چرب مانند و کمی ترش دارد و برای قوی ترشدن حافظه و ترکیب آن با چند گیاه برای درد سینه بسیار خوب و موثر است.

درخت کلخنگ حدود دوازده متر طول دارد با برگ های سبز متمایل به آبی و میوه آن گرد و ریز است که پوست سبز و روغنی دارد .

مرکز فروش کلخنگ رسیده اعلا

نکات مهم درباره کلخنگ رسیده اعلا

نکات مهم درباره کلخنگ رسیده اعلا برای کلخنگ رسیده اعلا فواید زیادی برشمرده اند که مهم ترین آنها عبارتست از : تسکین دهنده درد کمر می باشد، برای درد شکم و قولنج بسیار مفید است، دارای ویتامین های A – B – D می باشد و تقویت کننده اعصاب است، ترک لب را درمان می کند، از شبکوری جلوگیری می کند، در درمان نرمی استخوان موثر و مفید می باشد، پوکی استخوان را بهبود می بخشد.

از کلخنگ رسیده اعلا برای ساخت دارو هم استفاده می شود که از شیره ی  آن پمادی درست می کنند که مالیدن آن بر بدن از نیش پشه می تواند جلوگیری کند .

در صنعت پلاستیک سازی، واکس کفش و صنعت چاپ نیز کاربرد دارد.

طبع کلخنگ رسیده اعلا گرم و خشک بوده و خوردن میوه آن جهت تقویت قوای جنسی مفید و در رفع کم خونی نیز بسیار موثر می باشد و نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه نمود این است که چون طبع آن گرم می باشد برای افراد دارای مزاج گرم زیان دارد.

این گیاه پر خاصیت که کمتر کسی فواید آن را به خوبی می شناسد در بیشتر نقاط کشور می روید و حتی در غذاهای محلی مثل کشک به جای گردو استفاده می شود و برای پاک کردن کبد و رفع سردرد از ترشی آن می توان استفاده کرد و حتی می توان از برگ درخت کلخنگ رسیده اعلا برای دور کردن حشره ها و موجودات موذی بهره برد.

ارزیابی کیفیت کلخنگ رسیده اعلا

ارزیابی کیفیت کلخنگ رسیده اعلا برای ارزیابی کیفیت کلخنگ رسیده اعلا باید در ابتدا آن را از مناطقی که زادگاه رویش آن می باشد تهیه نمود و این که بدانیم این گیاه پر خاصیت منبع تولید شیره است، شیره ای به رنگ سبز خیلی روشن، با غلظت زیاد و بسیار چسبنده که استفاده دارویی فراوان داشته و به عنوان یک روان کننده قوی در درمان یبوست و ناراحتی های گوارشی استفاده می گردد و از آن جا که خاصیت ضد میکروبی دارد می تواند جایگزین بی ضرری باشد و در کتاب های پزشکی قدیم یونان برای رفع مشکلات دستگاه گوارش استفاده می شده است.

به طور کلی توصیه می گردد به خاطر خاصیت گرم کلخنگ و بهره وری بیشتر از مزایای این گیاه  بیشتر در فصول سرد  استفاده گردد و اگر از نوع مرغوب و کیفی ان استفاده شود موجب افزایش ترشحات دهان شده و از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند و نیز برای افرادی که اشتهای کمی دارند نوع تازه و مطلوب آن موجب چاقی می شود چون این گیاه دارای مواد مغذی فراوانی می باشد و مصرف مداوم آن در سم زدایی بدن بسیار موثر بوده و به دین سبب حتی موجب روشن شدن رنگ پوست و از بین رفتن لکه های قهوه ای پوست می شود.

مرکز عرضه کلخنگ رسیده اعلا

مرکز عرضه کلخنگ رسیده اعلا اغلب نقاط کوهستانی نیمه خشک کشور مانند سیستان و بلوچستان تا خراسان، لرستان، کردستان، اصفهان، فارس، کرمان، یزد و تهران به صورت بومی و شاخص مرکز عرضه کلخنگ رسیده اعلا می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما