فروش انواع پسته کوهی عالی

انواع پسته کوهی عالی عبارت اند از: 

  • پسته کوهی یا بنه 
  • پسته کله قوچی 
  • پسته اکبری 

این سه نوع پسته معمولا معروف ترین و پر  فروش ترین پسته ها در کشور ما می باشد که معمولا به آب زیادی نیاز ندارند.

فروش انواع پسته کوهی عالی

توضیحات پسته کوهی عالی

توضیحات پسته کوهی عالیپسته کوهی عالی یک نوع پسته می باشد که درخت یا گیاه آن در کوه ها رشد و محصول می دهد که این نوع پسته در استان خراسان رضوی به نام یا عنوان بنه شناخته می شود و از آن یک مدل غذای محلی بسیار خوشمزه درست می کنند.

توصیه می شود مصرف کنندگان عزیز از پسته پاکتی  خریداری ننمایند چرا که پسته کوهی پاکتی  به علت اینکه روغن زیاد دارد یا اصطلاحا چرب می باشد باعث گرما زدگی یا کپک زدگی می گردد و خاصیت غذایی و طعم و کیفیت خود را از دست می دهد.

ارزیابی کیفیت پسته کوهی عالی

ارزیابی کیفیت پسته کوهی عالیکیفیت پسته کوهی عالی  آنقدر هست که خاصیت دارویی دارد و باعث کاهش یا برطرف شدن درد و ناراحتی معده می گردد چرا که پسته کوهی در هسته خود یک نوع روغن دارد که باعث تسکین و یا برطرف شدن درد های معده می گردد.

خواص پسته کوهی بنه بسیار فراوان است  که توصیه می شود از پسته کوهی برای تنظیم و کاهش چربی خون استفاده نمود که باعث دفع چربی زیاد  خون می شود و باعث سلامتی و شادابی می گردد چربی خون بیشتر در افراد چاق و  سال خورده مشاهده می گردد که توصیه می شود از این غذا برای درمان و سلامتی استفاده کنند بهترین روغن برای استفاده و تهیه این غذا روغن های محلی می باشد که اکثرا با روش سنتی تهیه می شود.

مرکز عرضه پسته کوهی عالی

مرکز عرضه پسته کوهی عالیمرکز اصلی تولید و فروش پسته کوهی عالی در شهر تبریز می باشد پسته کوهی بنه غذایی لذیذ و مقوی می‌باشد که بهترین موقع استفاده از آن در فصل زمستان می‌باشد که از این غذا در استان خراسان به عنوان محلی اشکنه نام می برند که بسیار مقوی می‌باشد. 

این غذای محلی را میتوان همراه با پیاز استفاده کرد که طعم آن خوشمزه تر و باکیفیت می‌باشد از پسته کوهی می توان برای تنظیم چربی  خون استفاده نمود کسانی که بیماری چربی خون دارند توصیه می شود از این غذا محلی استفاده نمایند.

 

پخت غذای محلی بیشتر با استفاده از روغن های محلی توصیه می گردد چرا که با تهیه غذای محلی با استفاده از روغن های صنعتی و کارخانه ای باعث ترش و ناراحتی معده می گردد از جمله روغن هایی که می توان برای پخت این غذای محلی استفاده کرد روغن دنبه گوسفند می باشد که خود روغن هم باعث دفع چربی خون می شود از دیگر روغنی که می توان از آن برای پخت غذای محلی استفاده کرد روغن زرد گوسفندی می‌باشد که بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد.

پسته کوهی که با نام محلی بنه شناخته می شود پوست آن از دو لایه که هسته را در خود جای می هد و از هسته در برابر آفت نگهداری می کند لایه یا پوسته اول که معمولا سبز رنگ و روغنی هست در رو قرار دارد و چرب یا روغنی می باشد و پوسته دوم که همانند پوسته بادام سخت می باشد از هسته نگهداری می کند.

مغز یا هسته پسته کوهی یکی از هسته های پر انرژی می باشد که بسیار خوش طعم و چرب می باشد برای درست کردن غذایی که با این پسته درست می شود ابتدا باید پسته ها را آسیاب کرد و آنها را در آب ریخت که هسته یا مغز آن  به علت سبکی در روی آب شناور می شود بعد آنها را از روی آب  جمع کرده و در ظرفی که این غذای محلی خوش طعم را می خواهیم درست  کنیم با روغن سرخ کرده بعد آب و روغن  را اضافه می کنیم .

پیاز کوهی یکی از بهترین و خوش طعم ترین سبزیجات می باشد که با این غذای محلی خوشمزه می شود استفاده کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما