صادرات مغز پسته رسیده به کشور های خارجی

مغز پسته رسیده، یکی از محصولات گران قیمت صادراتی ایران به کشور های خارجی محسوب می شود، همچنین از دلایل فروش بالا و پرطرفداری این محصول خواص و فواید زیاد آن می باشد.

مغز پسته‌ی صادراتی دارای انواع مختلفی است که قیمت آن با توجه به کیفیت، میزان خورد شدگی و همچنین نوع آن می تواند متفاوت باشد. قابل ذکر است که ایران یکی از کشورهای برتر در زمینه‌ی صادرات مغز پسته رسیده است.

صادرات مغز پسته رسیده به کشور های خارجی

دسته بندی انواع مغز پسته

دسته بندی انواع مغز پستههمانطور که در بالا ذکر شد، مغز پسته ها انواع مختلفی دارند، که با توجه به نوع شان، قیمت آنها با یکدیگر متفاوت است.
انواع مغز پسته عبارت اند از: مغز پسته ارگانیک، مغز پسته معمولی، مغز پسته  خرد یا شکسته شده، مغز پسته فندقی، مغز پسته کال، مغز پسته رسیده و مغز پسته کوهی.
مغز پسته ی ارگانیک علاوه بر خواص و فوایدی که دارد، طعمش آن را از سایر مغز پسته ها متمایز می سازد؛ به همین دلیل است که در میان عامه ی مردم محبوب تر است.
برای کاشت، داشت و تولید مغز پسته ی ارگانیک از سموم شیمیایی استفاده نمی شود.
مغز پسته ی ارگانیک بهداشتی تر و طبیعی تر از سایر مغز پسته ها است.
مغز پسته ی معمولی از خرد شدن، شکسته شدن برخی از مغز پسته های دیگر به دست می آید.
مغز پسته ی معمولی همانطور که از نامش پیداست قیمت آن در مقایسه با مغز پسته های دیگر ارزان تر است.
مغز پسته ی فندقی به دلیل ظاهر زیبا، رنگ خوش و طعم بی نظیرش بیشتر مردم به این نوع مغز پسته هم علاقه ی زیادی نشان می دهند.
یکی از مغز پسته هایی که بیشتر، برای صادرات از آن استفاده می شود، مغز پسته ی کال است؛این نوع مغز پسته حدود 80 درصد پسته های صادراتی ایران را تشکیل می دهد.
مغز پسته ی کال از نرسیده بودن یا کال بودن آن معلوم است که رنگ آن کاملا سبز است؛و به دلیل کیفیت بالایی که این مغز پسته دارد، بیشتر به کشور های ثروتمند اروپایی صادر می شود.
 درخت مغز پسته ی کوهی اغلب در مناطق کوهستانی می روید؛ مغز پسته ی کوهی از نظر رنگ و ظاهرش مانند مغز پسته ی کال است؛ امّا از نظر کیفیت، قیمت و فروش بسیار با همدیگر متفاوت هستند.
 یکی دیگر از مغز پسته های با کیفیت، مغز پسته ی درشت است؛علاوه بر با کیفیت بودن این نوع پسته، ظاهر درشت و رنگ طلایی اش مردم را محو خودش می کند.

ویژگی مغز پسته رسیده

ویژگی مغز پسته رسیدهمغز پسته ی ممتاز که همان مغز پسته ی رسیده است؛ از نامش پیداست که در مقایسه با سایر مغز پسته ها به آسانی قابل تشخیص است. 
از ویژگی مغز پسته ی رسیده می توان به مواردی مانند خندان بودن و درشت بودن آن اشاره کرد.
از ویژگی های بارز مغز پسته ی رسیده، رنگ طلایی آن است؛ ولی ناگفته نماند طعم و کیفیت پسته ی رسیده از مغز پسته ی درشت بالاتر است.
مغز پسته ی رسیده خواص و فواید زیادی دارد؛ برای مثال پسته ی رسیده حاوی مواد مغذی مانند پروتئین، چربی، کربوهیدرات است که این سه ماده نقش مهمی در رژیم غذایی یک فرد ایفا می کنند.
پسته ی رسیده پر از مواد معدنی، مثل آهن، پتاسیم، سدیم و مس است، این مواد که در پسته وجود دارند برای بدن هر فرد ضروری هستند.

طبق گفته‌ی محققان به دلیل وجود مقادیر فراوانی ویتامین c و اسیدفولیک موجود در پسته،پسته به درمان آنمی و کم خونی کمک زیادی می کند.
همچنین  مقادیر زیاد آنتی اکسیدان موجود در پسته های رسیده، باعث جلوگیری از فعالیت رادیکالی های آزاد خون که خود سبب اختلال در کار سلول‌ها و سرطانی شدن سلول ها می‌شود ، می گردد.

میزان صادرات مغز پسته رسیده

میزان صادرات مغز پسته رسیدهمیزان صادرات مغز پسته ی رسیده، در ایران نسبت به کشور های همسایه بیشتر است؛  صادرات پسته کمک شایانی به اقتصاد کشور کرده است؛ امّا متاسفانه در این چند سال گذشته صادرات پسته ی ایران حرکت نزولی قابل توجه ای را طی کرده است.

یکی از مطمئن ترین و معتبرترین راه های توزیع پسته، خرید مستقیم این محصول از طریق سفارش اینترنتی می باشد که در این روش، توزیع کننده یا خریدار به طور مستقیم و بدون هیچ واسطه ای با تولید کننده در ارتباط است.
روش غیر مستقیم دقیقا برعکس است؛ در این روش میوه به واسطه‌ی دیگران به مشتری تحویل داده می‌شود و در این اثنا نیز دلال سودی را کسب می کند، مصرف کننده در این روش نسبت به روش مستقیم باید هزینه بیشتری بپردازد.
برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر می توانید با کارشناسان سایت ما در ارتباط باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما