تولید مغز بنه وارداتی در ایران

مغز بنه وارداتی یک از انواع آجیل های موجود در بازار است. ویژگی های زیادی که این پسته بنه دارد باعث شده است مشتری های زیادی داشته باشد. معمولا در مراکز عمده فروش خرید و فروش می شود و خریدارهای باید برای تهیه به این مراکز رجوع نمایند.

در ایران این مغز توسط شرکت های وارداتی وارد می شود که سعی می کنند بهترین کیفیت با ارزش غذایی بالا را خریداری و در بازار داخلی عرضه کنند. این نوع پسته در برخی استان های کشور نیز تولید می شوند؛ مانند کرمان، خراسان و سیستان و بلوچستان. این نوع پسته در شرایط جوی گرم و خشک رشد می کند.

تولید مغز بنه وارداتی در ایران

مغز بنه وارداتی چه ویژگی هایی دارد؟

مغز بنه وارداتی چه ویژگی هایی دارد؟

بنه نوعی از پسته است که در مناطق گرمسیری  رشد می کند.مغز پسته مانند تخمه است. فقط پوسته آن ضخیم تر است.این پسته در اردیبهشت برداشت می شود که رنگ پوسته آن قرمز شده است. خواص خوراکی این پسته کوهی مانند دیگر آجیل ها می باشد و سرشار از ویتامین ها و انرژی برای بدن می باشد. درخت پسته بنه ارتفاعش بین 7-9 متر است و این درخت صمغی تولید می کند که خاصیت دارویی بسیاری دارد.

از ویژگی های این پسته ارگانیک بودن و عدم سم پاشی در زمان تولید آن است که چون به صورت کوهی و جنگلی ست این اتفاق کمتر می افتد. خرید مغز بنه عمده از خارج از کشور می تواند قیمت آن را در بازار داخلی دچار تغییرات نماید. سعی بر آن است که واردات این محصول با توجه به نکات بازاریابی و بهداشتی انجام گیرد.

موارد مصرفی مغز بنه

موارد مصرفی مغز بنه

مغز بنه از نوع پسته های کوهی درختی ست.که یک نوع آن دانه سبز و ریز دارد و نوع دیگر آن پوست تیره و سفت دارد. دانه بنه را طی یک فرآیند خاص از پوسته جدا می کنند.که این دانه خواص خوراکی و غیر خوراکی زیادی دارد. مهمترین خاصیت آن در کم خونی فقر آهن است همچنین برای تقویت موی سر و رشد آن نیز از روغن آن استفاده می شود. مغز پسته کوهی دارای ویتامین ای و یک آنتی اکسیدان قوی می باشد که خود این عامل یک ضد میکروب قوی است و برای بیماری های عفونی موثر می باشد.

همچنین برای سیستم عصبی بدن نیز موثر می باشد. روغن پسته کوهی را می توان در درمان دردهای عضلانی و ماساژ استفاده نمود که از روغن های دیگر ارزان تر می باشد.حتی مانند روغن زیتون می توان آن را برای تهیه سالاد استفاده نمود. برای بیماری های کلیوی اولیه نیز می توان از دانه آن استفاده نمود.

برخی از آن برای ماسک صورت و روشن سازی پوست استفاده می نمایند. در طب سنتی برای درمان سردی مزاج نیز از دانه پسته کوهی استفاده می شود.در کل می توان گفت از برگ دانه و پوست این گیاه استفاده های زیادی در مصارف خوراکی و غیرخوراکی می شود.حتی به شکل ساده در غذا و آجیل استفاده می شود.مصرف مغز بنه چه به صورت خوراکی و غیر خوراکی بنا بر این توضیحات فواید بسیاری دارد.

بهترین تولید کننده مغز بنه وارداتی

بهترین تولید کننده مغز بنه وارداتی

 درخت بنه دارای گونه های مختلفی هست که در بخش های مختلف داخل کشور رشد می کند. صادرات مغز بنه نیز مانند دیگر خشکبار می باشد. و متقاضی بسیاری دارد. اصلی ترین وارد کنندگان این محصول کشورهایی همچون عراق،ترکیه روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند. حتی در برخی موارد این محصول به اروپا نیز صادر می شود. از آنجایی که در حوزه صنایع تبدیلی ضعیف هستیم متاسفانه تنها بر روی صادرات خود مغز میوه تمرکز می شود در صورتی که با توجه به خواص صمغ درخت بنه می توانستیم درآمد ارزی زیادی از صادرات آن داشته باشیم.

بهرحال آنچه در صادرات مهم است شناخت نیاز مشتری هدف و عملکرد رقبا برای افزایش سه بازار می باشد. در کنار این مسئله قیمت گذاری مناسب و بسته بندی نیز از فاکتورهای مهم در بازار فروش می باشند. حذف واسطه ها کمک می کند تا قیمت تمام شده برای مشتری نهایی کاهش یابد و این امر حجم فروش را افزایش خواهد داد.

 

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما