بازار فروش بنه ارگانیک باکیفیت در ایران

بنه ارگانیک باکیفیت، همان پسته کوهی طبیعی است، که در دامنه کوه ها به صورت خود رو یافت می شود. بنه نوعی پسته مخصوص است که در مناطق کوهستانی مانند زاگرس توسط مردمان بومی جمع آوری می شود. این میوه پر خاصیت از خانواده پسته یان بوده و برای درمان خیلی از بیماری ها موثر است.
طب سنتی برای خیلی از ناراحتی های امروزی مصرف روزانه آن را توصیه می کند. بنه ارگانیک در بازارهای داخل و همچنین خارج، بیشترین متقاضی را دارا می باشد. علاوه بر مصرف خوراکی یا تازه خوری، به صورت فرآوری شده با ارزش افزوده بالاتر در بازار های بین المللی به فروش می رسد.

بازار فروش بنه ارگانیک باکیفیت در ایران

ویژگی های مثبت بنه ارگانیک باکیفیت

ویژگی های مثبت بنه ارگانیک باکیفیت

این محصول در ابتدای رویش خود به رنگ سبز و قرمز است و در اوایل بهار، اردیبهشت جمع آوری می شود. امروزه تعداد زیادی از خانواده ها معیشت و اقتصاد آنها به این موهبت الهی گره خورده است. بنه شکلی کروی مانند دارد و پوست آن به شدت سفت است. از این درختچه های طبیعی غیر از بنه، نوعی شیره یا ترشح نیز گرفته می شود که بسیار مفید بوده و دارای مواد معدنی و ترکیبات عالی فراوانی می باشد.
طبق نظر کارشناسان تغذیه، خاصیت بنه کوهی با انواع دیگر پسته در آجیل تقریباً یکسان است. ولی مغز بنه از نوع آجیلی آن کوچکتر است. در خیلی از استان ها و شهرستان ها مانند کرمان از این محصول کوهی، غذای محلی به نام قاتق بنه طبخ می کنند. این غذا سرشار از انرژی و چربی بوده و برای بدن بسیار مفید است.

مزیت های منحصر بفرد بنه ارگانیک

مزیت های منحصر بفرد بنه ارگانیک

بنه کوهی و ارگانیک به خاطر پوست سخت و بسیار محکم، جدا کردن مغز آن کار خیلی مشکلی است که مردم بومی منطقه در طول سالیان زیاد به این مهارت دست پیدا کرده اند. بر اساس نظر پزشکان و متخصصین، مغز بنه برای درمان بیماری کم خونی موثر است. اگر افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، مصرف روزانه این میوه را در برنامه غذایی خود اضافه کنند می توانند مشکل کم خونی را کنترل نماید.
استفاده از بنه باعث افزایش قوای جنسی می شود. از ویژگی های مثبت بنه ارگانیک، غنی بودن از انواع ویتامین ها مانند A ,B ,D  می توان نام برد؛ که برای تقویت و تسکین اعصاب و روان مفید می باشد. به نظر خیلی از اهل فن، خوردن همیشگی این محصول می تواند کرم معده را ازبین ببرد. همچنین بنه، توان مقابله با مشکل پروستات و همان تکرر ادرار را نیز دارد. 

توزیع ارزان بنه ارگانیک باکیفیت

توزیع ارزان بنه ارگانیک باکیفیتدر بسیاری از بازارهای دنیا مصرف پسته جزو تنقلات بسیار گران قیمت بوده و هر قشری توان خرید و استفاده از این آجیل را ندارد. در کشور ما نوعی پسته کوهی وجود دارد که قیمت نسبتا مناسبی داشته که اقشار کم درآمد هم می توانند از آن استفاده کنند. بنه ارگانیک یا طبیعی با توجه به خاصیت و کیفیت خود، نسبت به سایر تنقلات و آجیل ارزان تر می باشد. این پسته کوهی که بنه نیز خوانده می شود تمام خواص، طعم و مزه ی پسته آجیلی را داشته و بسیار مغذی است.
فروش این محصول پر فایده در مراکز و فروشگاه های خشکبار انجام می شود. پسته کوهی توانسته است در بازار های فروش بهترین جایگاه را برای خود به دست آورد.

پسته کوهی علاوه بر مصرف تازه آن در بین مردم در مشاغل گوناگون هم بسیار مورد استفاده است که در اینجا به چند گروه اشاره می کنیم:

گروه اول، تولیدکنندگان انواع مختلف بستنی هستند؛ برای تولید انواع و اقسام بستنی های صنعتی و سنتی، از این محصول کوهی سالم، طبیعی و ارگانیک استفاده می شود. گروه دوم، صنعت بزرگ شیرنی پزی و تمام مشتقات این صنعت می باشند. گروه سوم، تولیدکنندگان شکلات های بسیار پر طرفدار هستند. گروه چهارم، صنایع فرآوری روغن گیری و گروه پنجم، مصارف غذایی است، که در طبخ انواع غذاهای بومی و محلی از بنه استفاده می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما