کلخنگ باکیفیت خوزستان با قیمت عالی

کلخنگ یا پسته کوهی و بنه همه اسامی میوه با ارزش درختی به همین نام است. احتمالا تصور این که این میوه علاوه بر مصارف خوراکی دارای این همه فواید درمانی باشد برایتان باورنکردنی باشد. کلخنگ در مناطق مختلفی از ایران می روید و تنوع نامگذاری آن شاید به دلیل تنوع جغرافیایی رویش این درخت باشد. کلخنگ باکیفیت خوزستان چه ویژگی هایی دارد و چگونه می توان آنرا تهیه نمود؟

کلخنگ باکیفیت خوزستان با قیمت عالی

توضیحات کلخنگ باکیفیت خوزستان

توضیحات کلخنگ باکیفیت خوزستان

پوسته کلخنگ خوزستان قبل از رسیدن نرم است و بدون نیاز به شکستن مصرف خوراکی دارد و قابل مصرف است. کلخنگ طی فرآیند رسیدن روی درخت ابتدا به رنگ صورتی است سپس به تدریج قرمز و در نهایت سبز رنگ می شود. توجه داشته باشید که کلخنگ با کیفیت به رنگ سبز تیره است و وجود کلخنگ به رنگ های دیگر نشان از کیفیت پایین کلخنگ است.

ابن دانه گرد و دایره ای شکل است و بعد از رسیدن، پوسته آن سخت می شود. داخل پوسته هسته وجود دارد که به جز در طبیعت به ندرت جوانه می زند. این دانه در طبیعت و در اثر هوازدگی، فرسایش، سرما و یخبندان به تدریج پوسته اش نازک شده و جوانه می زند. به همین دلیل امکان تکثیر این درخت به روش تکثیر نهال پرورش یافته از بذر در گلخانه بسیار مشکل است و این اهمیت حفظ این درختان در مناطق جنگلی را نشان می دهد.

از درخت کلخنگ در تابستان و با تراشیدن پوست آن صمغی خارج می شود که هم مصرف خوراکی دارد و هم برای درمان بیماری هایی مانند زخم معده مفید است.

مغز میوه کلخنگ هم با دستگاه مخصوص قابل جدا سازی است و به مانند خلال پسته برای مصارف شیرینی پزی و خوراکی به کار می رود.

 کلخنگ با کیفیت و خوب عاری از گرد و خاک است. مواد زائد مانند برگ و ساقه درخت از آن حذف شده است. کلخنگ خوب دارای دانه های درشت و  یک دست است و رنگ آن باید سبز تیره باشد و همانطور که گفتیم وجود سایر رنگ ها در آن از کیفیت آن می کاهد. توجه کنید که این میوه بدون پوسته سبز رنگ آن فاقد هر گونه ارزش غذایی و دارویی است. از کلخنگ می توان تحت فشار و یا با حلال هایی مانند هگزان روغن آن را استخراج کرد که مصارف دارویی و درمانی دارد.

کلخنگ باکیفیت خوزستان چه محاسنی دارد

کلخنگ باکیفیت خوزستان چه محاسنی داردکلخنگ با کیفیت خوزستان دارای فواید درمانی و خوراکی بی شماری می باشد که به ناچار به طور بسیار خلاصه و تیتروار به مواردی از آن اشاره می کنیم:

  • به علت داشتن عناصر معدنی فراوان از جمله آهن اضافه کردن این میوه به غذا برای درمان کم خونی مفید است.
  • در تقویت قوای جنسی نقش موثری دارد.
  • در درمان بیماری راشیتیسم یا نرمی استخوان  موثر است. همچنین مصرف مداوم آن برای جلوگیری از پوکی استخوان مفید است.
  • با داشتن انواع ویتامین های آ، د و ب باعث آرامش اعصاب می شود و در تقویت حافظه هم موثر است.
  • برای درمان اسهال های ساده همراه با ماست یا دوغ مصرف می شود.
  • برای درمان زخم ها و التهابات پوستی مفید است. و از خمیر آن می توان برای تهیه ماسک استفاده کرد.
  • برای درمان سنگ های ریز کلیه مفید است.
  • در درمان سردی مزاج موثر است.
  • این میوه با ارزش چون درخت آن در طبیعت رشد می کند و در پرورش آن از سم و کود اصلا استفاده نشده کاملا ارگانیک است.

قیمت کلخنگ باکیفیت خوزستان

قیمت کلخنگ باکیفیت خوزستانقیمت کلخنگ رابطه مستقیمی با کیفیت آن دارد. چنانچه می خواهید کلخنگی بخرید که از مزایای بی شمار این ماده مغذی برخوردار باشد حتما در مورد کیفیت آن حساسیت به خرج دهید. قیمت کلخنگ باکیفیت خوزستان با توجه به اینکه مزایای این ماده در نوع باکیفیت آن وجود دارد را می توانید به راحتی از سایت فروشگاهی ما جویا شوید و چنانچه مایل به خرید آن باشید بدون صرف هزینه رفت و آمد و به هر نقطه ای از ایران که مدنظرتان باشد برایتان ارسال می کنیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما