پودر پسته بسته ای و مراکز تولیدی آن

پسته  جزو جدانشدنی و ثابت آجیل ایرانی است که میزان پتاسیم آن با این میزان کوچک برابر با پتاسیم پرتغال است و به خاطر داشتن مواد مغذی از اهمیت خاصی برخوردار است.

در ایران چهار نوع پسته برای تولید پودر پسته بسته ای وجود دارد:فندقی،کله قوچی،اکبری و احد آقایی

تهیه پودر پسته در بسته بندی های متنوعی شکل میگیرد.شرکت های صنعتی آن را در بسته بندی پلاستیکی و شیشه ای و فلزی عرضه میکنند که هرکدام دارای قیمت های متفاوتی میباشد.

پودر پسته بسته ای و مراکز تولیدی آن

طرز تهیه پودر پسته

طرز تهیه پودر پسته پسته پس از سپری کردن مراحل اول فراوری در اختیار دستگاه هایی قرار میگیرد تا مغز پسته را به شکل های مختلفی در بازار عرضه کنند.یک مورد از این دستگاه ها دستگاه تولید پودر پسته می باشد.

این دستگاه به دو شکل رومیزی و صنعتی وجود دارد 

هزینه تولید پودر پسته بسیار زیاد است ابتدا باید پسته های دهان بسته مغز شده و سپس با دستگاه های پسته خلال کن به خلال پسته تبدیل می شوند همچنین برای مغز کردن پسته هایی که دهان بسته هستند از دستگاه مغز کن پسته وحشی استفاده میشود.

استفاده از پودر پسته در صنایع شیرینی پزی بیشتر کاربرد دارد.این مورد اینقدر ارزشمند است که در تعیین نرخ قیمت آن محصول بسیار حائز اهمیت می باشد.

پودر پسته با کیفیت و مرغوب دارای مشخصات زیر می باشد:

خالص باشد و از بهترین نوع پسته تولید شده باشد.

تمیز باشد و فاقد اضافات مثل خس و خاشاک باشد.

تولید کننده آن از برند های معتبر باشد

قیمت مناسبی داشته باشد.

نمونه هایی از خصوصیات پودر پسته بسته ای

نمونه هایی از خصوصیات پودر پسته بسته ایارزش غذایی پودر پسته حاوی مواد مغذی و مفید مانند کربوهیدرات،پروتئین،چربی،اسید آمینه،فیبرهای رژیمی است.

همچنین از خصوصیات  پودر پسته میتوان به منابع سرشار از مواد معدنی،پتاسیم،آهن،کلسیم،روی،مس و سدیم اشاره کرد.

این آجیل دارای ویتامین های ضروری بدن مانند ویتامین های ث،ب6،آ،کا،تیامین،فولات،کولین،اسید و بتایین است.

پودر پسته به دلیل داشتن آهن خون ساز میباشد و برای افرادی که دچار کم خونی هستند بسیار مفید می باشد.

خوردن پودر پسته نیرو جنسی را تقویت میکند و همچنین مغز و ذهن و معده را نیز تقویت مینماید.

پسته حاوی آنتی اکسیدان است و برای کاهش فعالیت گلیکاسیون و کنترل دیابت کمک میکند و سطح قند خون و فشارخون را نرمال نگه میدارد.

پودر پسته برای آرامش قلب و اعصاب مفید است و باعث تسکین سرفه میشود.

پسته یک منبع مفید از فیبر است و پودر پسته برای کمک به بهبود سیستم گوارشی توصیه میشود.

مصرف روزانه پودر پسته میزان ال دی ال یا همان کلسترول بد را در بدن کاهش می دهد و منابع اسید آمینه موجود در آن میتواند مانع از لخته شدن خون و انسداد عروق خونی گردد و در نتیجه مانع بروز سکته میشود.

برای کسانی که رژیم غذایی دارند پسته یک انتخاب عالی می باشد زیرا پسته دارای کالری کم و پروتئین زیاد و چربی کم میباشد که برای رسیدن به وزن و اندام ایده آل بسیار مناسب است.

یکی از کاربرد های مهم پودر پسته مصرف آن برای افراد مسن و سالخورده و کودکان است و علاوه بر آن میتوان از پودر پسته برای درست کردن ماسک مو و صورت استفاده کرد و از فواید ان برای پوست و مو استفاده کرد.

بزرگترین مرکز تولید پودر پسته بسته ای

بزرگترین مرکز تولید پودر پسته بسته ایتولید پودر پسته در ایران از جایگاه اقتصادی بالایی برخوردار است.پسته ایران دارای مرغوبیت جهانی است به همین دلیل به کشورهایی مانند استرالیا،اسپانیا و کشور های اروپایی صادر میشود.

اکثر تولیدات پودر پسته صادر میشوند و کمتر در بازار های ایران دیده میشود.

درحال حاضر به دلیل نوسانات قیمتی هیچ ارزانی در پودر پسته وجود ندارد و به دلیل هزینه های ناشی از عملیات جمع اوری و تولید پودر پسته نمیتوان ان را با قیمت ارزان به فروش رساند.

بزرگترین و قدیمی ترین شرکت تولید پودر پسته مرغوب شرکت تخصصی پسته رفسنجان میباشد که در سال 1347 تاسیس شده و به تولید پسته و پودر پسته میپردازد و در منطقه حرف اول تولید پودر پسته بسته ای مرغوب و با کیفیت را در اختیار دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما