مرکز فروش ونوشک خشک فله

ونوشک نوعی میوه کوهی است که بیشتر در دامنه کوه های زاگرس و مناطق کوهستانی و جاهایی که آب و هوای نیمه خشک وجود دارد. درخت ونوشک به صورت خودرو در شکاف صخره‌های کوه می روید. میوه ونوشک مزه‌ای ترش مانند و ملس دارد که حالت روغنی به خود می‌گیرد و مزه روغنی و ترش بودنش باعث خوشمزگی آن می شود. ونوشک در زبان های مختلف با نام های دیگر شناخته شده است مثلا در زبان لری و لکی آن را قولنگ می نامند در خراسان به آن بنه می گویند در زبان کردی به وهنوشک معروف است. ونوشک خشک فله در فصل برداشت این محصول به صورت زیاد وارد بازار می شود. از ونوشک خشک فله ایی آسیاب می کنند و در طمع دار کردن غذا به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می دهند. 

مرکز فروش ونوشک خشک فله

موارد استفاده از ونوشک خشک فله

موارد استفاده از ونوشک خشک فله  ونوشک خشک فله‌ای در بازار در خیلی موارد کاربرد دارد،بیشتر مردم استان هایی که در استان محل زندگی آنها ها ونوشک وجود دارد و دسترسی بیشتری نسبت به دیگر استان ها به آن دارند و مخصوصا مردم روستایی و عشایر از ونوشک خشک فله‌ای استفاده می کنند چون هنوز ونوشک منطقه آنها وارد شرکت های مخصوص این محصول نشده که بسته بندی و تفکیک دانه ریز و درشت و حتی تفکیک رنگ روی آن ها انجام شود. روستانشینان و مردم عشایر از آن برای طمع دار کردن دوغ و روغن حیوانی به خاطر عطر و بوی خوشی که این ونوشک ها دارند استفاده می‌کنند. از ونوشک خشک فله در طب سنتی هم استفاده می شود مثلا از نوع آسیاب شده آن خمیری درست می کنند که به عنوان نوعی ماسک برای پوست های آسیب دیده به کار می رود. از ونوشک خشک جوشانده درست می‌کنند که هم برای تسکین درد های معده موثر است و هم به خاطر داشتن خاصیت ملین در درمان یبوست تاثیر گذار است. ونوشک فله در اکثر بازارهای محلی که بیشتر به این محصول دسترسی دارند وجود دارد.

ونوشک خشک فله چه ویزگی هایی دارد؟

ونوشک خشک فله چه ویزگی هایی دارد؟ونوشک خشک فله ایی که بیشتر در مناطق تولید این محصول به چشم می‌خورد و از نوع رسیده ونوشک محسوب می‌شود این ویژگی در آن وجود دارد که از نوع تازه این محصول است و گذشته از این یک ویژگی دیگری که ونوشک فله‌ای دارد این است که قیمت  ارزان تری نسبت به نوع بسته بندی شده آن در بازار دارد. ونوشک خشک فله‌ای به سادگی نوع کیفیت آن قابل مشاهده است. ونوشک خشک در زمان رسیده شدن این محصول هر چه بیشتر بر روی درختش بماند از کیفیت آن کاسته می‌شود. ونوشک خشک فله به صورت دانه مغزی می ماند چون پوست سبزرنگ آن خشک شده و از پوسته ونوشک جدا شده است. بارزترین ویژگی این محصول به صورت فله پایین بودن قیمت آن است.  

عرضه ونوشک خشک فله با کیفیت عالی

عرضه ونوشک خشک فله با کیفیت عالی عرضه ونوشک خشک فله با کیفیت خوب و عالی بیشتر در بازارهای محلی استان هایی که دسترسی بیشتر به این محصول دارند مانند استان کرمانشاه و کرمان و لرستان  وجود دارد. هر چه نوع آب و هوایی در منطقه پاک تر،تمیز تر و به دور از آلودگی باشد کیفیت ونوشک بالاتر و اندازه آن بزرگ تر است. این محصول کوهی به صورت فله برای کشاورزان سود خوبی ندارد یعنی به قیمت پایین از کشاورزی خریداری می شود صادرات به صورت فله‌ای هم برای ایران رونق اقتصادی خوبی ندارد، سود اصلی از این نوع صادرات را کسانی می‌برند که اقدام به تفکیک و بسته بندی آن در اندازه های مختلف و کیفیت های متفاوت می کنند. ونوشک یا همان پسته کوهی یک مغز دانه کاملا طبیعی و ارگانیک و سالم و به دور از مواد شیمیایی می باشد. و خواص منحصر به فرد آن به دلیل ارگانیک بودنش است. فروش ونوشک  فله در خشکبار و عطاری ها به صورت نرسیده با پوست و رسیده بدون پوست و خشک به فروش می رسد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما