فروش کلخنگ تازه در بازار داخلی

شاید این محصول برای خیلی ها شناخته شده نباشد یا حتی به گوش ما هم نخورده باشد.ولی فروش کلخنگ تازه در بازار ایران رواج بسیار دارد به ویژه در صنعت دارو سازی و روغن گیری.

در طب سنتی به میوه کلخنگ حبة الخضراء می‌گویند، درخت آن از  ۷ تا ۱۲ متر ممکن است رشد کند و  برگ های آن به رنگ سبز مایل به آبی است. این درخت بیشتر در مناطق کوهستانی نیمه خشک می روید. در کشور ما درخت بنه بیشتر در مناطق سیستان و بلوچستان، خراسان، لرستان، کردستان، اصفهان، فارس، خوزستان، کرمان، یزد و تهران رشد می کند.

فروش کلخنگ تازه در بازار داخلی

مشخصه های کلخنگ تازه چیست؟

مشخصه های کلخنگ تازه چیست؟ اول باید بدانیم کلخنگ چیست؟

کلخنگ یا پسته کوهی یا بَنه از دیگر انواع پسته به شمار می رود که اغلب در بین شکاف سنگ ها یا در دل کوه ها رشد و نمو پیدا میکند و میوه آن ترش مزه و به رنگ سبز تیره است و دارای کاربرد های زیادی برای مردم محلی دارد.ولی اغلب روغن یا سقز آن مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصه های کلخنگ تازه:

کلخنگ تازه گرد و ریز است که پوست سبز و روغنی دارد.میوه آن کوچکتر از پسته معمولی است و مردم محلی زمانی که میوه آن هنوز کامل نرسیده باشد با پوست به صورت خام آن را میخورند.

اغلب این درخت در کنار درختان بادام وحشی می روید.که باعث فراوانی این درخت در کنار یکدیگر شده است.

در فصول گرم میتوان میوه تازه آن را در دل و لابه لای سنگ کوهستان های مناطق خشک و نیمه خشک به راحتی  به دست آورد.

کلخنگ تازه چه مصارفی دارد؟

کلخنگ تازه چه مصارفی دارد؟ کلخنگ تازه گرم و خشک بوده و خشک آن خیلی گرم و خشک است. خوردن میوه بنه جهت تقویت نیروی جنسی انسان مفید می باشد.

.کلخنگ تازه برای جلوگیری از پوکی استخوان مفید است.برای نیش پشه میتوان از صمغ آن پمادی تهیه کرد که با مالش آن روی پوست از گزش پشه جلوگیری میکند.

.کلخنگ ادرار آور است.پماد کلخنگ باعث درمان درد کمر و پشت می شود.

.دمنوش برگ و پوست کلخنگ باعث درمان اسهال می شود و همچنین قاعده آور است(برای خانم ها در زمان و موعد بارداری توصیه نمیگردد)

 .درمان سردرد،کم خونی،درمان کلیه و همچنین باعث دفع سنگ کلیه می شود.

.همچنین از آن در تهیه آدامس،عطر و خوشبو کننده ها، حشره کشها، واکس استفاده می شود.

.از آن در خوشبو کردن روغن حیوانی و دوغ و همچنین در تهیه ترسی نیز استفاده کرد.

.همچنین برای ترک لب و سفت شدن ناخن از آن استفاده کرد.

.و جویدن صمغ آن باعث هضم راحت تر غذا میگردد.

فروشندگان کلخنگ تازه در بازار

فروشندگان کلخنگ تازه در بازار به دلیل اینکه این میوه در کوهستان و در لابه لای سنگ ها رشد میکند به دست آوردن آن نیاز به زمان و وقت بالایی دارد.

فروشندگان کلخنگ تازه اغلب مردم محلی بوده که آن را از دل کوه لابلای سنگ ها چیده و آن را به عطاری های سراسر کشور میفرستند. ولی با پیشرفت سریعی که در صنعت و داروسازی به چشم می خورد میتوان بدون آسیب زدن به محیط زیست آن را در سطح گسترده پرورش داد و از آن بهره فراوان گرفت.

برای کاشت کلخنگ به صورت اقتصادی می‌توان یک ناحیه از کوهستان را زیر کشت این درخت بورد که هم از جنبه اقتصادی به صرفه خواهد بود هم از لحاظ زیست محیطی بسیار مهم خواهد بود.

از لحاظ اقتصادی به این دلیل که میوه و حتی برگ و پوست درخت جنبه درمانی برای داروسازی دارد هم برای طب سنتی بسیار کاربردی است.و میوه این درخت چون یک دانه روغنی به حساب می آید میتوان از آن روغن فراوان گرفت.

جنبه زیست محیطی،به این دلیل مهم است که باعث تثبیت خاک آن منطقه از سطح زیر کشت می شود و فرسایش خاک را به حداقل می رساند.باعث جلوگیری از سیل در فواصل پر بارش از سال میگردد.

پس می بینیم که فروش آن از هر لحاظ که فکرش را بکنیم سود آور خواهد بود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما