عرضه کلخنگ درجه یک در بازار داخلی

شاید نام کلخنگ برای شما نا آشنا و غریب باشد. کلخنگ یا کلخونگ اسم درختی است که متعلق به گونه پسته بوده و در مناطقی که ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارد و نواحی کوهپایه ای رشد می کند. برگ های این درخت سبز تیره و کبود می باشد و میوه های آن اندازه کوچکی داشته و اکثرا به رنگ سبز دیده می شوند. این میوه به شکل عمده و یا جزئی در بازار های داخلی کشور عرضه شده و به فروش می رسد. از کلخنگ درجه یک در تهیه محصولات مختلفی استفاده می شود. لطفا با ادامه این مطلب همراه باشید.

عرضه کلخنگ درجه یک در بازار داخلی

نکاتی درارتباط با کلخنگ درجه یک

نکاتی درارتباط با کلخنگ درجه یکدر ابتدا برای آشنایی هرچه بیشتر شما عزیزان، نکاتی در ارتباط با کلخنگ درجه یک خدمتتان عرض می کنم:

در نواحی کوهستانی و نیمه خشک کشور ما، در میان سنگ ها و کوه ها، درختی رشد می کند که کلخنگ نام دارد. ارتفاع این درخت می تواند تا دوازده متر برسد و از لحاظ گونه به تیره پسته تعلق دارد. میوه های آن که یک نوع پسته وحشی یا کوهی است، در ابتدا به رنگ صورتی یا بنفش روشن هستند و بعد از رسیده شدن به رنگ سبز در می آیند.

این میوه ها، ترش مزه و روغنی و چرب بوده و دارای خواص و فواید بسیار زیادی می باشند. استان هایی مانند خراسان، سیستان بلوچستان، لرستان، کردستان، اصفهان و فارس، مناطق اصلی رویش این گیاه در ایران هستند. مردم بومی این نواحی، از این میوه ها، برای خوش عطر و بو کردن روغن حیوانی، دوغ محلی و ترشی های خود استفاده می کنند.

کلخنگ از نظر طب سنتی و اسلامی، دارای مزاجی گرم و خشک است به همین دلیل نیز از آن در فصول سرد سال استفاده می شود.

نمونه هایی از کلخنگ درجه یک

نمونه هایی از کلخنگ درجه یککلخنگ یا پسته کوهی، دارای نوعی عصاره یا شیره طبیعی است که آثار و املاح معدنی بسیار زیادی دارد. از جمله می توان به موارد زیر در این زمینه اشاره کرد:

  • این شیره خاصیت ضد عفونی کنندگی داشته و میکروب ها و باکتری ها را از بین می برد.
  • مصرف آن باعث می شود که میزان بزاق ترشح شده در داخل دهان بیشتر شود. همین عامل موجب رفع بوی بد دهان شده، در دراز مدت از پوسیدگی دندان ها نیز جلوگیری می کند.
  • خوردن این شیره باعث تقویت شدن کبد شده و بسیاری از مشکلات پوستی ناشی از کم کاری و ضعف عملکرد کبد را بهبود می بخشد.
  • همچنین عملکرد دستگاه گوارش را تنظیم کرده و باعث رفع مشکلاتی نظیر یبوست و زخم معده می گردد.
  • این ماده سبب افزایش میزان اشتها می شود، پس برای افرادی که به دنبال افزایش وزن خود هستند مناسب است.
  • در صنایع داروسازی، از این شیره نوعی پماد تولید می شود که مصرف موضعی آن می تواند حشره ها را دور کرده و از گزش آن ها جلوگیری کند.

در کشور نمونه هایی از کلخنگ درجه یک و مرغوب وجود دارد که سرشار از ویتامین های آ، بی و دی هستند. به همین دلیل برای تقویت بینایی و تقویت و استحکام استخوان ها مفید می باشند و از ابتلا به بیماری هایی نظیر پوکی و نرمی استخوان جلوگیری می کنند. همچنین باعث تسکین درد های استخوانی شده، در رفع کردن قولنج و گرفتگی عضلات مفید می باشند.

عرضه کننده کلخنگ درجه یک

عرضه کننده کلخنگ درجه یکدر چند سال اخیر، با افزایش سطح آگاهی و دانش مردم نسبت به خواص و فواید محصولات طبیعی و بالاتر رفتن شناخت آن ها در مورد مضرات مواد شیمیایی، بسیاری از افراد به مصرف انواع داروهای گیاهی و محصولات محلی و ارگانیک روی آوردند که کلخنگ یکی از آن هاست.

امروزه عرضه و فروش کلخنگ درجه یک به طور گسترده ای در سرتاسر کشور ما صورت می گیرد. نرخ و قیمت کلخنگ به حجم خرید، نوع عرضه از نظر فله ای یا بسته بندی شده، برند و مارک محصول و تولید کننده آن بستگی دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما