خرید کلخنگ رسیده ارگانیک در ایران

کلخنگ رسیده ارگانیک یا همان پسته کوهی، گونه ای از درختان طبیعت کشورمان ایران می باشد. کلخنگ رسیده دارای خواص زیادی می باشد. از کلخنگ رسیده، روغن های درمانی بسیاری گرفته می شود. در این مقاله، به بررسی کلی کلخنگ های ارگانیک شده و نحوه خرید و فروش آن ها می پردازیم.

خرید کلخنگ رسیده ارگانیک در ایران

بررسی کلی کلخنگ رسیده ارگانیک

بررسی کلی کلخنگ رسیده ارگانیک

کلخنگ، ازگونه‎های درختی ایران محسوب می‎شود که سطح تراکم وسیعی در کشورمان دارد و تقریبا در تمامی استان های ایران حضور چشم گیر یا محدودی دارد. این درخت مانند گونه ارس در هر پنج ناحیه طبیعی ایران دیده می‎شود و در بین گونه‎های درختی دیگر، بیشترین گستردگی تراکم را در سراسر کشور دارد. در بخش نخست به معرفی کلخنگ های کهن سال ایران می پردازیم. استان خراسان جنوبی با ۱۴ پایه، بیشترین فراوانی درختان کهن سال کلخنگ رسیده ارگانیک را دارد. اگر چه بررسی‎ های اخیر نشان داد، در استان کردستان نیز شاهد فراوانی خوبی از درختان کهن سال کلخنگ هستیم. قطور ترین و مسن ترین گونه کلخنگ که تا کنون شناسایی و دیده شده‎ است، کلخنگ چنار با میانگین قطر ۲۴۵ سانتی‎متر و حدود ۲۰۰۰ سال سن در استان فارس است. با شکوه‎ترین کلخنگ کهن سال رچ و بلند قامت ترین آن کلخنگ خاردرجان در استان خراسان جنوبی و شاداب‎ترین آن ها، کلخنگ کهنسال رامه، در استان سمنان قابل اشاره می باشد.

کلخنگ یا همان پسته کوهی دارای خاصیت های فراوان درمانی نیز می باشد که به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

درمان اسهال ساده؛ از خواص کلخنگ است. به همین منظور استفاده از دم کرده پوست و برگ کلخنگ توصیه می‌شود.

از دیگر خواص کلخنگ ،استفاده از آن برای از بین بردن ماه‌گرفتگی پوست بدن و لکه می باشد. استفاده از روغن کلخنگ بهترین درمان این نوع بیماری می باشد.

تقویت دستگاه گوارش یکی دیگر از مزایای درمانی کلخنگ می‌باشد. مصرف متداول کلخنگ در دفع کرم‌ های موجود در روده و معده موثر می باشد و از بیماری‌ های مربوط به سیستم گوارشی بدن نیز پیشگیری می‌کند. همچنین به هضم بهتر غذا کمک و اشتها آور است. درمان کم خونی و آنمی، آنتی بیوتیک قوی برای مقابله با ویروس های مختلف، تقویت حافظه، کمک در دفع سنگ کلیه، تقویت بینایی و درمان ترک خوردگی لب و صورت، از خواص دیگر کلخنگ می باشد.

در طب سنتی، کلخنگ دارای طبع گرم و خشک می باشد و به همین دلیل، مصرف آن بیشتر در فصل های سرد سال توصیه می شود. از درخت کلخنگ شیره ای تولید می شود که سقز نام دارد، این ماده که بسیار چسبنده و به رنگ سبز می باشد دارای خاصیت ضد عفونی است و از آن در بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز استفاده می کنند.

دسته بندی انواع کلخنگ ارگانیک

دسته بندی انواع کلخنگ ارگانیک کلخنگ ارگانیک باغی در ایران، یکی از انواع کلخنگ موجود در ایران می باشد. کلخنگ ارگانیک بارانی، به دلیل داشتن گواهی نامه معتبر جهانی، از ایران به سایر کشور های همسایه صادر می شود.

کلخنگ کوهی یا بنه وحشی ، انواع کلخنگ ارگانیک ایران را تشکیل می دهند که در حال حاضر، این گونه به عنوان یک گونه ی درجه یک به لحاظ منطقه ی کشت در ایران که شمال شرق کشور را در بر می گیرد، دارای گواهی ارگانیک از شرکت بیوسان گواه است.

خرید و فروش کلخنگ رسیده ارگانیک در ایران

خرید و فروش کلخنگ رسیده ارگانیک در ایران  طعم کلخنگ های ایرانی، مسئله ای نیست که بتواند از ذهن مشتریان خارجی و داخلی این محصول بیرون رود.

انواع کلخنگ ارگانیک ایرانی با دارا بودن مجوز های ارگانیک و از طرف دیگر، داشتن طعم و کیفیت مطلوب، از محصولات بی نظیر برای صادرات در بازار جهانی به شمار می آیند. با وجود فروشگاه ها و سایت های اینترنتی معتبر، سفارش خرید این محصولات برای علاقه مندان، چندان دور از دسترس نمی باشد.

برای خرید و فروش کلخنگ رسیده ارگانیک، می توان با جست و جوی ساده در اینترنت، لیست مراکز معتبر خرید و فروش این محصول را شناسایی و برای خرید اقدام نمود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما