خرید پسته کوهی تنوری با نازلترین قیمت

پسته کوهی یکی از دانه های روغنی است که از طبیعت بکر ایران به صورت انبوه برداشت شده و در داخل و خارج ایران عرضه می شود. این دانه روغنی بعد از برداشت کردن به صورت های مختلف مصرف می شود. پسته کوهی تنوری یکی از انواع مصرف آن است، که عرضه کننده های آن در قیمت های مختلف و مناسب آن را به دست مصرف کننده می رسانند.

خرید پسته کوهی تنوری با نازلترین قیمت

معرفی کلی پسته کوهی تنوری

معرفی کلی پسته کوهی تنوریپسته کوهی یا اسم دیگر آن بنه، میوه آن دارای خواص درمانی بسیار بالایی است. علاوه بر میوه این درخت، شیره ای از تنه آن نیز ترشح می شود که خواص درمانی زیادی دارد و در طب سنتی بسیار پرکاربرد است. این درخت در بیشتر مناطق کوهستانی ایران رشد می کند و در برابر هوای سرد بسیار مقاوم است.

میوه پسته کوهی از لحاظ اندازه مانند پسته درختی است و پوسته ای سبز رنگ دارد که با رسیدن به فصل برداشت این میوه رنگ آن قرمز می شود، که باید از دانه روغنی که در داخل آن است جدا شود تا بتوان آن را مصرف کرد. پسته کوهی در تهیه بعضی از غذاهای سنتی و یا به صورت تنقلات مصرف می شود.

پسته کوهی تنوری یکی از نمونه های پرمصرف و خوشمزه این دانه روغنی است که بعد از جدا کردن از پوسته، آن را کمی بوداده و مصرف می کنند.

علاوه بر مصرف خوراکی میوه، استفاده از روغن پسته کوهی نیز بسیار مفید است و در درمان و پیشگیری بسیاری از ناراحتی ها و بیماری ها استفاده می شود.

ویژگی های پسته کوهی تنوری

ویژگی های پسته کوهی تنوریپسته کوهی دارای طبعی گرم و خشک است و چون در طبیعت وحشی و بکر برداشت می شود، خواص فوق العاده ای دارد که قابل مقایسه با انواع دیگر پسته ها نیست.

یکی از مهم ترین ویژگی های پسته کوهی به دلیل آهن بالایی که دارد، درمان طبیعی کم خونی است. استفاده از آن در تهیه غذاها، کمک بسیاری به افراد کم خون و ضعیف می کند.

پسته کوهی به دلیل طبع گرمی که دارد برای افراد سرد مزاج یک خوراکی فوق العاده است و باعث متعادل سازی طبع بدن می شود.

مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم موجود در پسته کوهی باعث تقویت دستگاه گوارش بدن می شود. مصرف منظم آن باعث دفع کرم های روده و معده می شود، از بیماری های مربوط به سیستم گوارش پیشگیری کرده و باعث افزایش اشتها نیز می شود.

پسته کوهی برای تقویت قوای جنسی بسیار مفید است.

روغنی که از پسته کوهی گرفته می شود به صورت مالشی باعث درمان کمردرد می شود و به رفع زود انزالی کمک می کند.

پسته کوهی برای درمان اختلالات و ناراحتی های کبد بسیار مفید است و باعث تقویت کبد می شود.

پسته کوهی که منبع غنی از انواع ویتامین ها مانند ویتامین های گروه ب و ویتامین آ است، باعث آرامش اعصاب می شود.

قیمت پسته کوهی تنوری در ایران

قیمت پسته کوهی تنوری در ایرانقیمت پسته کوهی در ایران مانند بسیاری از دانه های روغنی دیگر متفاوت است و عرضه کننده های آن با توجه به شرایط بازار و حجم برداشت میوه در آن فصل، آن را در قیمت های مختلف عرضه می کنند.

پسته کوهی به گونه های مختلف برداشت می شود. در بعضی از مناطق آن را به صورت کال و در بعضی جاهای دیگر میوه را به صورت رسیده برداشت می کنند.

مشتریان این میوه نیز با توجه به شرایط خود، آن را به شکل های مختلف خریداری می کنند. پسته کوهی که در ایران برداشت می شود در بازارهای خارج از کشور نیز مشتری و خواهان زیادی دارد و دلیل آن هم مرغوبیت و کیفیت بالای خاک ایران است که باعث می شود این میوه طعم بسیار لذیذی داشته باشد.

قیمت پسته کوهی ایران در بازارهای خارجی نسبت به مرغوبیتی که دارد بسیار مناسب است و این یکی از دلایل اصلی عرضه بالای این محصول در خارج از ایران است. و روز به روز نیز به مشتریان خارجی این محصول اضافه می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما